Impreza jakiej nie było jeszcze w całej Europie. Organizacja i wymiar społeczny
Tytuł sali otwierającej wystawę nawiązuje do listu warszawskiego malarza, scenografa i animatora życia artystycznego Mariana Bogusza, inicjatora plenerów w Osiekach, do związanego z Koszalinem artysty plastyka Jerzego Fedorowicza. Przywołuje atmosferę panująca podczas przygotowań do I Międzynarodowego Studium Pleneru Koszalińskiego. Wyraża również ambicje organizatorów.
Pierwsza część wystawy poświęcona jest organizacji plenerów oraz roli, jaką odegrało w niej koszalińskie środowisko artystyczne. Prezentowane są na niej dzieła sztuki, zdjęcia, archiwalia, dokumenty i materiały prasowe związane z początkami, odsłaniające kulisy organizacji spotkań w Osiekach, dyskusji programowych, wskazujące na wpływ plenerów na lokalne środowisko artystyczne i życie kulturalne. Ponadto omawiane są skala plenerów i ich osadzenie w kontekście ruchu plenerowego w Polsce.
- Filary
- Cegiełka
- Akcje przygotowawcze i Międzynarodowe Studium Pleneru Koszalińskiego w Osiekach
- Wędrujące centra sztuki – ruch plenerowy
- Założenia programowe i organizacyjne
- Osieki od kuchni – organizacja
- Plenery w mieście